Keeletundides saab tihti nalja ning kuna mu õpilased on mind
julgustanud igasuguseid väikseid vahejuhtumisi kirja panema, siis mõtlesin
mõnda neist ka teiega jagada. Kõige lahedam on järgneva juures see, et õpilased
on võitu saanud eksimishirmust ning julgevad ka iseenda üle naerda. Tervitused endistele inglise keele õpilastele
õpetaja Katre poolt!
Õpilane:
Kuidas on kaheraudne püss? (Kuna õpilane on jahimees, ei tundunud küsimus üldse
imelik)
Õpetaja:
Shotgun
Õpilane:
Ei, ei! Ma ütlesin kahekordne buss!!
Õppisime
tunnis riiete sõnavara, näiteks sokid, lips, põlvikud jne
Õpilane
omaette: kikilips…
Õpetaja:
nii, kuidas on inglise keeles kikilips?
Õpilane:
ei, ma ütlesin Pipi Pikksukk!
Õpilane
loeb veebiaadressi: viu viu viu … (www)
Ja
lõpp: dot ai ai (.ee)
Õpilane
pidi tõlkima one minute bedtime stories:
üheminuti voodijutud
Õpilane
tõlkis fire exit: tuli on lahkunud
Õpetaja
üheksa aastaselt õpilaselt: Mis on thousand?
Õpilane
järjest: Kakssada? Miljon? Tuhat? (Lõpuks läks ikka täppi)
Keeleõpe on eriti täiskasvanud inimesele paras väljakutse,
sest tihtipeale on viimasest korrast, kui õppimisele keskenduti nii mõnedki
aastad möödas. Seega on esmalt vaja harjutada end mõttega, et keelega on vaja
tegeleda ning mõista, et selle peale kulub teatud aeg. Õpetaja roll siinkohal
on tunnis tekitada võimalikult sõbralik ja mõnus õhkkond, et õpilased julgeks
küsida, rääkida ja ka vigu teha, sest, olgem ausad, vigadest õpitakse.
Mulle meeldib mõelda, et keeleõpe on nagu maja ehitamine –
kõigepealt on vaja luua tugev vundament ning siis selle peale ülejäänut rajama
hakata. Kuigi ilma grammatikata on keeles end raske väljendada, siis ilma
sõnavarata on see peaaegu võimatu ja sellepärast ongi sõnavara suur osa
tugevast vundamendist, mida kõigepealt ehitama hakatakse.
Katre Kõiv
Katre Kõiv
Inglise keele õpetaja
Õppesekretär
Õppesekretär
No comments:
Post a Comment